Individuele begeleiding

Individueel ontwikkelingsplan (IOP)

Het Individueel OntwikkelingsPlan is een onderdeel van het Ontwikkelings Persperctief (OPP). In het IOP wordt bijgehouden aan welke doelen de leerling werkt en wordt er gekeken naar de vakoverstijgende competenties (VOC's). Twee keer per jaar vinden er driehoeksgesprekken plaats, waarin de mentor samen met ouders en leerling een gesprek voert over het Individueel Ontwikkelingsplan van de leerling. In dit gesprek gaat het over de ontwikkeling en de resultaten van de leerling. Ook wordt er gekeken welke doelen er gesteld zijn en welke doelen behaald zijn. Waar nodig worden de doelen op basis van dat gesprek bijgesteld.

Ontwikkelingsperspectief (OPP)

In het ontwikkelingsperspectief wordt beschreven wat de verwachtingen zijn van alle partijen ten aanzien van de uiteindelijke uitstroom en met welke belemmerende en/of bevorderende factoren er rekening moet worden gehouden.

Het OPP bestaat uit een stardocument en een document per leerjaar. Het stardocument bevat informatie afkomstig van de school van herkomst en informatie die gegeven wordt door ouders, gericht op het functioneren van hun zoon/dochter op vakoverstijgende competenties (VOC's).

Portfolio

Elke leerling heeft op zijn eigen elektronische leeromgeving een portfolio. Hierin worden belangrijke documenten, zoals behaalde certificaten en diploma’s digitaal bewaard.

Remedial Teaching & NT2

Leerlingen die op basis van hun leerachterstanden of bijkomende problematiek) dyslexie en/of dyscalculie) kunnen extra ondersteund worden op leergebied door een gespecialiseerd docent.

Huiswerkbegeleiding

Leerlingen hebben elke dag na schooltiijd de gelegenheid om huiswerk op school te maken. Dit kan van 15.30 tot 16.00 uur in lokaal 12.